måndag 21 januari 2008

Om man inte tycker något...

Ibland är det så jävla roligt att jobba lite. När man känner att man får något uträttat. Jag har fått förmånen att vara född kreativ. Jag tror dock att det är något jag utvecklat genom åren. Vilket jag är mycket stolt och glad över. Min mentor inom reklambranschen sa till mig en gång:
- Om man inte tycker något om någonting är man ingenting.

Att därför låta livet passera vid sidan om och inte bry sig är, enligt mig, ett tecken på ett bortkastat liv. Givetvis kan man inte gå omkring och tycka saker om allt hela tiden. Och sedan basunera ut det till höger och vänster. Men att sitta hemma och gnälla utan att göra något åt de saker man irriterar sig på eller gillar är inte heller speciellt smart.

Klart att det hoppar ut en och annan groda ibland. Men vad fan. Att engagera sig är bra. Och framförallt så lär man sig nya saker hela tiden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Klokt sagt!