söndag 27 januari 2008

PrisExtra


Jag och mitt alltid lika glada grannpar tog en sväng till PrisExtra vid Norrtull för att göra lite nödvändiga inköp. PrisExtra kallar sig själva, som du kan se på kvittot, för PrisXtra - lite fyndigt för att vara en mataffär.

Jag kollade igenom vad jag behövde här hemma. Otroligt nog kom jag bara på tre saker. Muggpapper. Olivolja. Potatis. Jag hoppade att skriva ner dessa tre produkter i tron att jag inte skulle glömma dom. Kom givetvis hem utan potatis.

Det mest anmärkningsvärda av alla inköp blev helt otippat en förpackning "Party Räkor" á 33.90. 12 stycken frysta friterade räkor i en liten röd pappkartong. 6 stycken med Cocossmak och 6 stycken med Sweet Chili. Eftersom jag va lite sugen på lite "Party" när jag kom hem lagade jag givetvis i ordning dessa för att höja stämningen ett par grader så här på söndagskvällen. Dessvärre hjälpte det inte. Jag blev varken gladare eller lyckligare och feststämningen uteblev totalt.

Jävla skiträkor.

Inga kommentarer: