tisdag 29 januari 2008

Nettovinsten ökar...

Efter ytterligare ett par kapitel in i den nyinköpta pokerboken va det dags att fortsätta att testa teorierna om det här verkligen är ett bra inköp. I motsats till någon besk kommentar om att jag köpt den sämsta boken på marknaden följde jag bokens uppmaningar.

Med mössan nerdragen till ögonbrynen och en halsduk hårt virad runt halsen satte jag mig vid ett tiodollars-sit'n'go-bord och hamnade på andra plats. Vinst 30$ - netto 20$. Så oavsett om jag köpt den sämsta Pokerboken på marknaden så ligger jag nu 60$ plus. Ingenting varar för evigt men fortsätter det så här är jag på rätt spår. Det viktiga för mig är självklart inte hur mycket jag vinner utan ATT jag vinner.

I morgon är det några möten på agendan. Sen är det ÄNTLIGEN premiär för La Mode på Ambassadeur. Minst hundra personer har kontaktat mig på Facebook och med SMS om jag kan fixa någon lista. Och svaret är givet. Det finns ingen lista som ger fri entré. Det enda tipset jag kan ge är att komma i tid. Betala entréavgiften och njuta av en magisk kväll. Det här är precis vad Stockholm behöver. En internationell klubb med stora DJ namn som ska sätta Stockholm på världskartan. Läs intervjun med Steve och Sebbe här.

Nu ska jag kolla in någon film. Tror att det blir Juno. Sen ska jag sova. Om jag inte toksomnar under filmen förstås. Oddsen på det är nittiofem kronor tillbaka på spelad hundring. Fold!

1 kommentar:

Johan sa...

Tycker att du ska köpa Super System 2 som klassas som bibeln av poker. Ska du spela SNGs ska du ändå bara spela sjukt tight i början och sen öka handrangen allt eftersom blindsen ökar.

BTW, skulle du kunna lägga upp albert myers-remixen på flash in the night eller lust att skicka till mail?